e. mokymų sprendimai

Kaip žinoti, ar pasirinkote teisingą e. mokymo sprendimą?

Paprastai, atlikus e. mokymų programą, pokyčiai pastebimi gana greitai. Dalis jų akivaizdūs, kai kurie – mažiau matomi. Tinkamai pritaikyti mokymai įmonėje gali pakeisti daugybę dalykų, taip sukurdami didesnį efektą. Tad svarbu stebėti pokyčius, kad įsitikintumėte, kokį poveikį Jūsų įmonei turėjo e. mokymai.

Pateikiame pagrindinius punktus, į ką atkreipti dėmesį, siekiant įvertinti ar e. mokymo programa veiksminga:

Darbuotojų pasitenkinimas

Darbuotojų pasitenkinimas yra vienas iš pagrindinių dalykų, norint sužinoti ar e. mokymai pasiteisino. Darbuotojai, kurie baigė e. mokymų programą, tačiau liko ja nepatenkinti, nepaliks teigiamų atsiliepimų. Žemas e. mokymo programos įvertinimas paprastai neigiamai koreliuoja su pagerėjusiais rezultatais – darbuotojų produktyvumas išlieka toks pat, darbo rezultatai nepagerėja. Įvertinti darbuotojų pasitenkinimą mokymais, galite atlikę apklausą po mokymų. Apklausa gali būti anoniminė – tikimybė, kad darbuotojai nuoširdžiai išsakys savo nuomonę apie e. mokymą bus didesnė.

Efektyvumo pokyčiai

Dažniausiai galima patikrinti ir mokymų efektyvumą darbuotojams. Priklausomai nuo to, apie ką buvo e. mokymas, išsirinkite kelias veiklas, kuriose pokyčiai turėtų būti akivaizdžiausi. Stebėkite kiek laiko darbuotojams užtrunka atlikti konkrečią užduotį iki mokymų, su kokiomis kliūtimis susiduria. Tą pati pakartokite po e. mokymų praėjus keliems mėnesiams. Tikėtina, kad pamatysite teigiamų pokyčių, jei e. mokymas buvo efektyvus.

Elgesio pokyčiai

Dažniausiai e. mokymai būna skirti pagerinti darbuotojo turimas kompetencijas, pagilinti žinias, pakeisti darbuotojų elgesio įpročius. Priklausomai nuo e. mokymo, jei jis buvo veiksmingas, darbuotojų elgesys pasikeičia. Pavyzdžiui, surengėte e. mokymus darbuotojams, apie produktus kuriais prekiaujate. Darbuotojų elgesio pokyčiai turėtų atsispindėti jų bendravime su klientais – gebėjimu plačiau papasakoti apie produktus, pasitikėjimu savo jėgomis, bandant parduoti prekę, apie kurią puikiai išmano. Atkreipkite dėmesį į tas sritis, kuriose turėtų atsispindėti pagerėję darbuotojų elgesio įpročiai. Norint nuodugniau patyrinėti ar darbuotojų elgesys tikrai pasikeitė, galima atlikti darbuotojų vertinimą prieš e. mokymus, ir keli mėnesiai po.

Klientų pasitenkinimas                         

Jei e. mokymas susijęs su pardavimais, teikiamomis paslaugomis, produktais ar kitaip pasiekia ir klientus – vertindami e. mokymo efektyvumą atkreipkite dėmesį ir į šį faktorių. Klientų pasitenkinimo vertinimas, puikus būdas pamatyti ar darbuotojų mokymai daro įtaką jūsų klientams. Vienas iš būdų patikrinti – atsiliepimai, skundai. Atkreipkite dėmesį į prieš e. mokymus gautus skundus – jei po e. mokymų, skundų ir prastų atsiliepimų mažėja, tikėtina, kad mokymai padarė teigiamą įtaką darbuotojams.

Pajamų pokyčiai

Gali pasirodyti, kad sunku išmatuoti, kiek konkretus e. mokymas turėjo įtakos įmonės pajamoms, tačiau tai gana svarbi e. mokymų vertinimo dalis.  Jei e. mokymų programa įgyvendinama sėkmingai, matomi elgesio pokyčiai, darbuotojų ir klientų pasitenkinimas, padidėjęs darbo efektyvumas, tai tikėtina pamatysite ir teigiamų pajamų pokyčių. Jei e. mokymai atsipirko finansiškai, galima teigti, kad jie buvo naudingi.

 Baigiamasis testas                 

Jei dauguma darbuotojų neišlaikė paskutiniųjų testų, tai signalizuoja, kad e. mokymo programa nepasiteisino. Net jei darbuotojai tikina, kad e. mokymai buvo įdomūs, tačiau kompetencijos testų neišlaiko, pritaikyti tas žinias jie vargu ar sugebės. Tad tokiu atveju svarbu nustatyti nesėkmės priežastis. Panagrinėkite testo rezultatus, galbūt dauguma darbuotojų suklydo panašiose vietose, galbūt ta mokymų dalis buvo neaiški? Paprašykite darbuotojų užpildyti anoniminę anketą apie mokymus, išsiaiškinsite ko konkrečiai darbuotojai nesuprato.

Apskaičiuoti ar suveikė nauja e. mokymų programa įmonėje, nėra taip lengva kaip apskaičiuoti ar veikia naujas rinkodaros planas, arba kaip automatizavus darbą, pasikeitė jo atlikimo trukmė. E. mokymų programos vertinimas reikalauja šiek tiek daugiau pastangų ir įsigilinimo, tačiau įvertinę visas šias sritis, matysite, ar pasirinkta e. mokymų strategija veikia. Galėsite nuspręsti, ar verta investuoti į tolimesnius mokymus, galbūt išbandyti kitokias mokymų kryptis.

chevron_left
chevron_right