Nors e. mokymai visame pasaulyje žinomi jau ilgą laiką, praėjusiais metais susidomėjimas jais ypač augo. Pasaulį drebinant pandemijai, vis daugiau žmonių ieško alternatyvių mokymosi būdų, o e. mokymų gamintojai – naujų galimybių. Vis daugiau įmonių naudoja mokymų valdymo platformas, kurios yra modernios, lanksčios, patogios naudoti ir puikiai patenkina vartotojų poreikius. Tačiau kiekvienais metais atsiranda vis inovatyvesnių sprendimų.
Apžvelgiant 2021 metų populiariausias e. mokymų tendencijas prisiminsime ir 2020 metų pasiekimus. Dauguma šių alternatyvių metodų ir technologijų iškilo praėjusiais metais ir panašu, kad jų populiarumas tik didėja.
Mokymasis išmaniuosiuose įrenginiuose
Anksčiau, daugiausia dėmesio buvo skiriama internetinių mokymosi platformų pritaikymui mobiliesiems įrenginiams, dabar – žymiai svarbiau kurti mobiliųjų įrenginių aplikacijas. Galimybė mokytis bet kur ir bet kada tapo pagrindiniu rodikliu, tad ypač svarbu, kad mokytis būtų patogu. Dauguma mūsų vis dar dirbame iš namų, mokomės taip pat namuose, tad mokymo valdymo platformų pritaikymas naudoti mobiliuosiuose įrenginiuose kuriant aplikacijas, padeda patenkinti daugiau vartotojų poreikių – aplikacijoje patogesnis mokymosi formatas, galimybė taikyti įvairesnius mokymosi metodus. Vertinant vartotojų susidomėjimą, kursų ir programų rengėjai vis dažniau siūlo ir į mobiliuosius įrenginius orientuotus sprendimus įmonėms. Tokie e. mokymų sprendimai 2021 metais tik populiarės.
Žaidimai
Žaidimo principu grįstas mokymasis ir šiais metais išliks viena svarbiausių e. mokymų strategijų. Žaidimo principu kuriami mokymai pritraukia vartotojo dėmesį bei padidina pasitenkinimą mokymosi procesu. Įvairūs žaidimo elementai tokie, kaip atrakinami pasiekimai ar apdovanojimai įveikus tam tikrą dalį kurso, suteikia besimokantiems pažangos, pastangų įvertinimo jausmą. Tokiu būdu darbuotojai neįsisuka į rutiną, ir mokymasis taip greit neatsibosta, atsiranda vidinė motyvacija pasiekti daugiau. Tai taip pat padeda sukurti mokymosi programas, kurios nėra nuobodžios, suteikia daugiau malonumo vartotojams.
Virtuali realybė
Visiška priešingybė įprastiems mokymosi būdams – virtuali realybė. Šiais metais vis daugiau girdime apie mokymus organizuojamus virtualios realybės pagalba. Tokie mokymai sukelia žymiai daugiau emocijų nei įprasti, jie įsimintinesni, vartotojui suteikiantys daugiau patirties ir įspūdžių. Pritaikius VR technologiją šiuolaikinėms e. mokymų praktikoms, galima pasiekti įspūdingų rezultatų. Reaguodamas į realaus pasaulio situacijas, kurias sugeneruoja mašina, vartotojas gali klysti, mokytis priimti teisingus sprendimus, būdamas saugioje ir realios grėsmės nekeliančioje aplinkoje. Patirtis, įgyta per praktiką, leidžia supaprastinti visą mokymosi procesą.
Mikro-mokymai (micro-learning)
Mikro-mokymų populiarumas gyvuoja jau kelerius metus ir nepanašu, kad žada trauktis ir šiais. Mikro-mokymai orientuoti į daug laiko neturinčius darbuotojus, gali būti naudojami kaip pagrindinis e. mokymų būdas integruojant trumpas pamokas kasdien. Taip pat jie puikiai tinka norint apibendrinti visą mokymą, mokymų kontrolei palaikyti, ar kaip darbuotojų įvedimas į e. mokymą. Atlikti tokį mokymą paprastai netrunka ilgai, pateikiama tik esminė ir labai konkreti informacija. Šis mokymo būdas leidžia apmokyti darbuotojus išnaudojant minimaliai jų laiko ir pastangų. Mokymo efektyvumas grindžiamas tuo, kad lengviau sutelkti dėmesį trumpesnėms pamokoms, todėl mokymosi procesas tampa suprantamesnis darbuotojui.
Video mokymai
Nors ir atrodo, kad e. mokymai video formatu greitai užleis vietą pažangesnėms technologijoms, šis mokymų formatas vis dar yra vienas populiariausių įmonių pasirinkimų. E. mokymai video formatu padeda darbuotojams įsijausti į vykstančią pamoką – teorinės žinios lengviau įsisavinamos, matant, kaip jos pritaikomos praktiškai. Taip lengviau suprantamas ir paspartinamas mokymosi procesas, per daug neapkraunant darbuotojo. Taip pat, sukurtas kokybiškas video turinys įtraukia darbuotojus, suteikia galimybę įgyti vertingesnės vartotojo patirties. Pagerinti darbuotojų įsitraukimą ir pasiekti didesnės naudos, galima ir kuriant interaktyvius video mokymus. Video mokymai naudingi mažiau kompiuterinio raštingumo patirties turintiems žmonėms, jiems nereikia nieko spaudyti, jie neapkraunami papildoma veikla, užtenka tiesiog sekti vaizdinę informaciją. Teisingai suformuota informacija, nuveda žiūrovą teisinga kryptimi, nesukeldama papildomų abejonių dėl teisingų, ar neteisingų pasirinkimų ir aiškiai parodo, kaip reikia elgtis, koks yra tinkamas sprendimas.
E. mokymai nuolat tobulėjanti sritis, kurioje augimas, plėtra, inovacijos, naujų technologijų taikymas – kasdienybė. Vakar taikytos mokymosi strategijos, šiandien gali būti nebeefektyvios, tad atsižvelgti į esamas ir būsimas technologines tendencijas būtina kiekvienai įmonei.